blondinbrella

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Glittrande ögon

Av Brella Islandshäst - 21 oktober 2011 17:37

Det bor massor av skogstroll på vår ö. Jag vet det eftersom jag vistades i skogen med Stormatte igår kväll.


Två timmar vistades vi i totalt mörker, bland nedfallna träd, raviner och gamla kalkbrott. Det blåste ganska mycket varför träden rörde oroväckande på sig och gav ifrån sig klagande ljud. Det prasslade i de torra löven och knakade i grenarna som jag trampade på. Plötsligt fick jag och matte i mörkret syn på 5 par glimmande ögon i en skogsglänta. Jag stannade avvaktande men matte sa åt mig att gå vidare. Rumpnissar och skogsdvärgar.


Lite längre bort kom vi fram till en äng där frosten tidigare hade legat som ett vitt pudertäcke. I gräset syntes små ljuspunkter som blänkte till, flertalet ögon men ingen kropp. Ögonen lyste i mörkret, uppmärksamt, varnande? Rumpnissar och skogsdvärgar.


Det är oerhört spännande att vara ute med matte på skogspromenad. Hon verkar inte ett dugg ängslig, trots att hon, även igår, inte hittade hem. Men jag hör hennes lugna röst där uppe på min rygg. Hon är mystisk, lugn, tystlåten och hennes ögon glittrar. Hon är säkert ett mellanting mellan rumpnisse och skogsdvärg!   


Jag är matte alltid trogen, lotsar henne fram ur skogen!

Brella



 
 
Ingen bild

Mell med Speed

21 oktober 2011 18:26

Välskrivet roligt, riktigt rolig läsning!!!

Brella Islandshäst

21 oktober 2011 18:39

Tack, det ska jag hälsa. Mallig blir de...:-)
Kram,
Brella

 
m

m

21 oktober 2011 19:05

riktigt bra och fin blogg du har! :)

http://Mahahatilda.bloggplatsen.se

Brella Islandshäst

21 oktober 2011 22:26

Tack, nu blir jag riktigt glad. Och du, tack detsamma, jag var in och kikade på din! =o)
Kram, Brella

 
Ingen bild

Mjölnir

21 oktober 2011 19:29

Mera sånna här berättelser....:)

Brella Islandshäst

21 oktober 2011 22:23

Ok, jag ska försöka komma ihåg alla. =-)
Kram, Brella

 
Ingen bild

Anonymus

21 oktober 2011 20:21

åhhh vad jag gillar den här bloggen!!!!!!!!!

Brella Islandshäst

21 oktober 2011 22:22

Men vad fint sagt!
Kram, Brella

 
Ingen bild

Rumpnisse

21 oktober 2011 20:59

Våfffå blede kvällen??? :)

Brella Islandshäst

21 oktober 2011 22:22

Ja, men det blir ljusare igen! ;-)
Kram, Brella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brella Islandshäst - 5 september 2012 19:23

Förbaskade hovröta.   På grund av att den förbaskade hovrötan har fått fäste i mina hovar har framhovarna reducerats avsevärt. Men nu har matte bestämt att, om samma väder föreligger till våren, ska jag få stå inne på nätterna. Torrt. Samt, hon k...

Av Brella Islandshäst - 3 september 2012 12:26

Hon blev gammal min meyer-vän Lulu, hela 33 år. Hon somnade in i husses trygga famn, lugnt och stilla.   Grå, grön och lite luggsliten min lilla vän som jag nosade på   åldrad, tufsig och mycket liten temperamentsfull, vänlig, saknar dig ...

Av Brella Islandshäst - 17 mars 2012 09:55

Hej alla hästvänner där ute!   Jag har ju funderat lite på vilka som läser min blogg och jag har en liten fråga. :)   Är det någon av er som tävlar / har tävlat? Lillmatte ska ju tävla med mig nästa helg så jag skulle vilja ha lite tips om ...

Av Brella Islandshäst - 16 mars 2012 16:43


Hur snyggt skulle inte detta schabrak vara på mig? Snacka om Bling-bling!     599 kr - Royal hästsport ...

Av Brella Islandshäst - 15 mars 2012 19:34

Har varit ute och surfat lite. Så jag tänkte ge er lite tips på vart man kan hitta lite tuffa grejor för tuffa pållar och ryttare!                                 Allt är ifrån Hööks        ...

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards