blondinbrella

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Ska man behöva dra in magen?

Av Brella Islandshäst - 15 februari 2012 09:00

Vilken härlig kvällstur det blev igår! Över förväntan faktiskt. Jag vet att matte hade planerat en lång skrittur på ca 2 h, men eftersom stallägaren skulle rida ut på en av sina hästar, gjorde de sällskap. Den hästen skulle gå i tempo den dagen. Vilket innebar att även jag fick göra det. Vilken lycka! Jag hade kunnat ha ännu mer tempo, men vi måste visa hänsyn till varandra varför jag fick nöja mig med det tempo som tilläts.


Nu håller matte på att svälta mig igen. Nu får jag en liten tuss hö på natten och en massa halm av mycket fin kvalitet. Problemet är att jag definitivt inte gillar halm och detta oavsett kvalitet. Jag nagelfar boxen för att hitta det minsta höstrå. Jag lämnar inte en enda rest, men halmen, den äter jag endast när magen knorrar något alltdeles fruktansvärt.


Matte anser att jag blivit lite kraftigare över magen. Jag anser att jag har muskler och försöker visa henne det, men hon begriper sig inte på sådant där. Hon skrattar bara åt mig och säger att jag får nöja mig med att gå på fri tillgång hela dagarna. Jag vill ju äta hela tiden, även de flesta timmar nattetid.



Av höet lämnar jag ingen rest,  men halmen smakar riktig pest!


Brella

 
 
Ingen bild

Ann-Mari

15 februari 2012 11:46

Kära Brella, vilken fin matte du har och vad glad jag blev när mellanmatte ringde igår på Alla Hjärtans Dag. Det var så skönt att höra hennes röst och hon kände sig lite bättre, men hon har det inte lätt. Vi tycker så mycket om henne och önskar att hon ska bli bättre och bättre. Skickar hjärtekramar till er alla. Snart blir det vår och då får du kanske lite mera hö - nu är det inte ens tö.......

Brella Islandshäst

16 februari 2012 09:59

Söta Ami!
Ja, hon tänker på er och särskilt en sådan speciell dag.
Du har rätt, snart blir det vår. Tänk när saftiga grässtrån letar sig fram ur jorden och jag åter igen kan mumsa delikatesser dygnet runt i fina sommarhagar.
Många hjärtekramar.
Brella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brella Islandshäst - 5 september 2012 19:23

Förbaskade hovröta.   På grund av att den förbaskade hovrötan har fått fäste i mina hovar har framhovarna reducerats avsevärt. Men nu har matte bestämt att, om samma väder föreligger till våren, ska jag få stå inne på nätterna. Torrt. Samt, hon k...

Av Brella Islandshäst - 3 september 2012 12:26

Hon blev gammal min meyer-vän Lulu, hela 33 år. Hon somnade in i husses trygga famn, lugnt och stilla.   Grå, grön och lite luggsliten min lilla vän som jag nosade på   åldrad, tufsig och mycket liten temperamentsfull, vänlig, saknar dig ...

Av Brella Islandshäst - 17 mars 2012 09:55

Hej alla hästvänner där ute!   Jag har ju funderat lite på vilka som läser min blogg och jag har en liten fråga. :)   Är det någon av er som tävlar / har tävlat? Lillmatte ska ju tävla med mig nästa helg så jag skulle vilja ha lite tips om ...

Av Brella Islandshäst - 16 mars 2012 16:43


Hur snyggt skulle inte detta schabrak vara på mig? Snacka om Bling-bling!     599 kr - Royal hästsport ...

Av Brella Islandshäst - 15 mars 2012 19:34

Har varit ute och surfat lite. Så jag tänkte ge er lite tips på vart man kan hitta lite tuffa grejor för tuffa pållar och ryttare!                                 Allt är ifrån Hööks        ...

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards