blondinbrella

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Klen

Av Brella Islandshäst - 17 februari 2012 21:37

Vi kan förmedla ett budskap utan ord. Det kan matte med. Hon pratar inte så mycket med mig. Jag tittar uppmärksamt på var jag har henne, minsta rörelse ser jag. Vill hon att jag flyttar mig så gör jag det. Hon är min ledare. Men nu är hon sjuk. Så idag tog husse hand om mig. Han är lite mer pratsam men det är ingen större skillnad mellan dessa två.


Han tog mig hem till matte. Hon öppnade dörren med blanka ögon. Oj, vad glad hon såg ut. -"Jag ska hämta en morot" sa hon och trasslade iväg in till köket. Efter ett ögonblick kom hon tillbaka med en saftig och härligt orange morot. Hon lade lugnt sin hand över min kind. -"Gå in nu innan du blir kall" sa husse.


Hon smekte mig mjukt över halsen och framförde ett löfte om att snart komma bort till mig. Det hoppas jag verkligen att hon gör snart. Jag saknar våra långa, härliga, kvällsturer


Matte är för tillfället en aning klen, själv springer jag på starka ben!


Brella


 
 
Ingen bild

Ann-Mari

18 februari 2012 14:35

Hej Brella , tråkigt att matte är sjuk, hoppas hon kryar på sig snart. Hälsningar till henne , även till husse Kram / Ami

Brella Islandshäst

18 februari 2012 19:30

Hej söta Ami.

Ja, det gör verkligen jag med. Vi har våra rutiner hon och jag. Jag gillar inte alla, men de är trygga. :-)

Kram,
Brella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brella Islandshäst - 5 september 2012 19:23

Förbaskade hovröta.   På grund av att den förbaskade hovrötan har fått fäste i mina hovar har framhovarna reducerats avsevärt. Men nu har matte bestämt att, om samma väder föreligger till våren, ska jag få stå inne på nätterna. Torrt. Samt, hon k...

Av Brella Islandshäst - 3 september 2012 12:26

Hon blev gammal min meyer-vän Lulu, hela 33 år. Hon somnade in i husses trygga famn, lugnt och stilla.   Grå, grön och lite luggsliten min lilla vän som jag nosade på   åldrad, tufsig och mycket liten temperamentsfull, vänlig, saknar dig ...

Av Brella Islandshäst - 17 mars 2012 09:55

Hej alla hästvänner där ute!   Jag har ju funderat lite på vilka som läser min blogg och jag har en liten fråga. :)   Är det någon av er som tävlar / har tävlat? Lillmatte ska ju tävla med mig nästa helg så jag skulle vilja ha lite tips om ...

Av Brella Islandshäst - 16 mars 2012 16:43


Hur snyggt skulle inte detta schabrak vara på mig? Snacka om Bling-bling!     599 kr - Royal hästsport ...

Av Brella Islandshäst - 15 mars 2012 19:34

Har varit ute och surfat lite. Så jag tänkte ge er lite tips på vart man kan hitta lite tuffa grejor för tuffa pållar och ryttare!                                 Allt är ifrån Hööks        ...

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards