blondinbrella

Alla inlägg under september 2012

Av Brella Islandshäst - 5 september 2012 19:23

Förbaskade hovröta.


På grund av att den förbaskade hovrötan har fått fäste i mina hovar har framhovarna reducerats avsevärt. Men nu har matte bestämt att, om samma väder föreligger till våren, ska jag få stå inne på nätterna. Torrt. Samt, hon kommer att avlägsna mina skor, för att R inte ska få fäste.


Nu har jag så lite hov-material att fästa sömmarna i, så hovslagaren har varit tvungen att spara tårna. Det innebär att jag får en liten annan ställning på hovarna och jag snubblar ibland, främst i skritt.


Röta på grund av blöta

R, jag säger grrr


väntar på hela hovar

bakterier är en riktiga bovar


Men jag kämpar på

blir inte lyckligare av att stilla stå


Brella


Av Brella Islandshäst - 3 september 2012 12:26

Hon blev gammal min meyer-vän Lulu, hela 33 år. Hon somnade in i husses trygga famn, lugnt och stilla.


Grå, grön och lite luggsliten

min lilla vän som jag nosade på


åldrad, tufsig och mycket liten

temperamentsfull, vänlig, saknar dig så


Brella



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards