blondinbrella

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Brella Islandshäst - 2 mars 2012 10:00

Jag ser hur de stackars tvåbeningarna stapplar fram längs vägarna och har fullt sjå att hålla sig på de där benen. Förstår inte varför de inte går på alla fyra, de skulle få bättre fäste och balans då. Nåväl.


 I alla fall, så betraktar jag dessa människor som verkar ta ett steg framåt men två bakåt i halkan. De kommer liksom ingen vart. Samtidigt kommer spontana ord ur deras munnar som inte lämpar sig för tryck.


Jag gillar underlaget, sviktar liksom även om det är isigt. Jag får bra fäste med mina broddar. Vinden är kraftig och sliter i min päls. Det är skönt. För jag är så varm och när dessa kraftiga vindar puffar till mig får jag en välbehövlig svalka.


En vind drar över äng och mark - gör mig både frisk och stark!


Brella

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards