blondinbrella

Alla inlägg den 25 september 2011

Av Brella Islandshäst - 25 september 2011 16:57

Nu har husse släppt lite på cowboylooken, eller åtminstone den lite hårdare stilen, och det verkar som om han får avkoppling av att umgås med mig. Han bryr sig inte om vad folk säger om karlar och hästar. Husse kan hoppa på ett ben och göra vacker tass. Då får han en bondkaka av mig.


En dag fick jag massage, en sådan där riktigt härlig massage som gör att man känner sig som en helt ny häst, förlåt, islandshäst. Sedan gick jag och husse på promenad och stannade och åt klöver i en hage.


Ja, husse ger mig motion och morot. För att jag ska hålla vikten och må bra. Mina kompisar i hagen försöker gå ner i vikt ideligen, nu kör de med något som heter Hötrilett. Fungerar nada, ursäkta detta uttryck igen, men det passar så bra i många sammanhang. Nåväl, mina kompisar sväller liksom upp, efter några veckor.


I morgon ska jag berätta om när husse skjutsade mig till min bästa polare uppe i fjällen.


Hej och hopp i full galopp,


Brella

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards