blondinbrella

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Husses bekännelser

Av Brella Islandshäst - 24 september 2011 18:58

Mm, härligt, idag var husse här o masserade mina hovar, ryggen och benen. Ja - han är ju en historia för sig. Jag kommer ihåg när jag träffade honom första gången. Jo, minsann. Han sa till matte; "ja nu får du sköta hästen själv för jag har inte tid med sånt. Jag vill inte veta av nåt tjat om hjälp", sa han.


Jo, jo, en vecka senare. Vem ville inte ta en provtur på mig? Han tjyvred, och gosade, och pratade häst, förlåt han pratade islandshäst med mig. Tja han är riktigt trevlig och snäll han, husse. Vill alltid mitt bästa. Skäller om de inte ger mig massage o stretching efter ridning när han inte varit hemma. Han anser att vi horses from iceland ska ha det lika bra som vilken människa som helst. Jag måste tillstå att det känns mysigt när han pysslar om mig. Men han låtsas som om han inte bryr sig så mycket, är lite manhaftig så fort det kommer in någon i stallet. Jag vet, och andra också för den delen, att husse älskar mig. Snart blir jag bjuden på film, " Tala med hästar" och morotstårta och sockerspetsat vatten.


Jag skall skriva mer om husses bekännelser, men det blir en annan dag. Imorgon ska jag berätta om den dagen han pratade med mig och jag hade känt honom en vecka.


Hur det kom sig att jag kan blogga? Enkelt. Igår tappade husse sin nya iphone i höet. Jag tyckte den var något hårdtuggad. Efter 2 dagar förstod jag hur det hela funkade, dvs. bra. Tänk, att kunna blogga och prata med mina halvblodskompisar men de fattar, ursäkta uttrycket, nada, (de är ju bara hästar). Men jag gillar dem skarpt ändå.


Ja goodnight, fortsättning av husses bekännelser kommer imorgon. Det blir intressant kan ni tro. Nu måste jag gömma iphonen i spånet. Det kommer en massa tvåbenta varelser här. Människor alltså. Jag kallar dem Svampbob Fyrkant. De ser väldigt olika ut och har för det mesta smala pinnar till ben. Och så tycker en del av dem att vi islandhästar har korta ben och att vår kroppsform är kompakt! En del undrar om vi kan springa som en vanlig häst. Om vi kan, sätt dig på min rygg .... Hi, hi, eller gnäggelignägg som vi icelandhorses säger.

 
 
Ingen bild

Mjölnir

27 september 2011 09:31

Sjukt bra :)

Brella Islandshäst

27 september 2011 13:23

Tack, det är uppskattat!
Kram Brella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brella Islandshäst - 5 september 2012 19:23

Förbaskade hovröta.   På grund av att den förbaskade hovrötan har fått fäste i mina hovar har framhovarna reducerats avsevärt. Men nu har matte bestämt att, om samma väder föreligger till våren, ska jag få stå inne på nätterna. Torrt. Samt, hon k...

Av Brella Islandshäst - 3 september 2012 12:26

Hon blev gammal min meyer-vän Lulu, hela 33 år. Hon somnade in i husses trygga famn, lugnt och stilla.   Grå, grön och lite luggsliten min lilla vän som jag nosade på   åldrad, tufsig och mycket liten temperamentsfull, vänlig, saknar dig ...

Av Brella Islandshäst - 17 mars 2012 09:55

Hej alla hästvänner där ute!   Jag har ju funderat lite på vilka som läser min blogg och jag har en liten fråga. :)   Är det någon av er som tävlar / har tävlat? Lillmatte ska ju tävla med mig nästa helg så jag skulle vilja ha lite tips om ...

Av Brella Islandshäst - 16 mars 2012 16:43


Hur snyggt skulle inte detta schabrak vara på mig? Snacka om Bling-bling!     599 kr - Royal hästsport ...

Av Brella Islandshäst - 15 mars 2012 19:34

Har varit ute och surfat lite. Så jag tänkte ge er lite tips på vart man kan hitta lite tuffa grejor för tuffa pållar och ryttare!                                 Allt är ifrån Hööks        ...

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards