blondinbrella

Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Husses bekännelse, del 4

Av Brella Islandshäst - 27 september 2011 23:16

Jag lovade att återkomma igår men jag hade strulat bort laddaren och kunde inte skriva, men nu är iphonen fulladdad igen.


Min första fjällenresa. Under juni månad år 2010 hörde jag att husse och matte pratade med varandra och att de sa; "Brella kunde vara med fluga". Tja, tänkte jag. Det är väl inga problem. Jag umgås ju med de små enerverande odjuren (förlåt det något grova språket) varje sommardag!


Hur det nu var, kom de en tidig morgon körandes med hästfinkan. I bilen var redan två stallkatter, Lurven och Sotis, installerade. De höll på att jama käkarna ur led, genom att intensivt och högljutt jama fram "släpp ut oss". Inte nog med det, en tokig ara skrek "tyst katter, koka kaffe, 1234". Man kan ju undra om fågeln tänkte koka kaffe av katterna? Nåväl, det förtäljer inte historien och jag lämnar den delen därhän. Jag hoppade fint in i hästfinkan och det var riktigt spännande faktiskt.


Efter några timmar stannade vi och jag klev av. Men jesses, vilka vackra höga berg, ängar och vilken fin stuga. Hm, vid närmare eftertanke är den nog inte så fin den där stugan, så jag överdrev nog lite.


De ställde mig i en fin hage och en stund senare kom de med en häst, förlåt en islandshäst. Hon hette Fluga - förstås. Det var inte en irriterande-görmigtokig- bzzzbzzz, utan således en islandshäst. Vi fann varandra direkt och hon är verkligen en störtskön vän.


Godnatt från fjällis, från er Brellis!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brella Islandshäst - 5 september 2012 19:23

Förbaskade hovröta.   På grund av att den förbaskade hovrötan har fått fäste i mina hovar har framhovarna reducerats avsevärt. Men nu har matte bestämt att, om samma väder föreligger till våren, ska jag få stå inne på nätterna. Torrt. Samt, hon k...

Av Brella Islandshäst - 3 september 2012 12:26

Hon blev gammal min meyer-vän Lulu, hela 33 år. Hon somnade in i husses trygga famn, lugnt och stilla.   Grå, grön och lite luggsliten min lilla vän som jag nosade på   åldrad, tufsig och mycket liten temperamentsfull, vänlig, saknar dig ...

Av Brella Islandshäst - 17 mars 2012 09:55

Hej alla hästvänner där ute!   Jag har ju funderat lite på vilka som läser min blogg och jag har en liten fråga. :)   Är det någon av er som tävlar / har tävlat? Lillmatte ska ju tävla med mig nästa helg så jag skulle vilja ha lite tips om ...

Av Brella Islandshäst - 16 mars 2012 16:43


Hur snyggt skulle inte detta schabrak vara på mig? Snacka om Bling-bling!     599 kr - Royal hästsport ...

Av Brella Islandshäst - 15 mars 2012 19:34

Har varit ute och surfat lite. Så jag tänkte ge er lite tips på vart man kan hitta lite tuffa grejor för tuffa pållar och ryttare!                                 Allt är ifrån Hööks        ...

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards