blondinbrella

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Brella Islandshäst - 31 januari 2012 18:30

Jag uppskattar verkligen detta väder. Jag arbetar utan att bli för varm. Jag behöver inte längre önska mig en pälskostym med dragkedja.


Det är gnistrande vitt ute. Det knarrar skönt under hovarna och det kommer rök  ur munnen. Jag upplever för närvarande de absolut skönaste dagarna denna vinter. Låt det vara. Låt kylan stanna.


Jag befinner mig i skogen. Här är det lugnt och tyst. Snötyngda grenar. Jag lyssnar uppmärksamt. Javisst, se där. Två rådjur hoppar iväg i snön. Tyckte väl att jag hörde något.


Tacka vet jag snö och kyla, låt den frusne kroppen skyla!


Brella

Av Brella Islandshäst - 31 januari 2012 00:30

Nej, jag talar inte om min hjärna. Jo, jag vet att jag är smart men för tillfället talar jag om min hovar. Husse har varit här och skruvat fast nya fina broddar som är skarpt sylvassa. Jag skulle kunna klättra upp för en lodrät vägg, hehe.


Nu får jag med andra ord ett oerhört bra fäse och kan springa ännu fortare. Matte och jag brukar dra på uppför backarna. Tja, håll i er, det går fort. Och jag har kondition. Jag är stark. Jag är ihärdig. Jag är......Brella.



Signalen kommer, det är start - springer med en väldig fart!



Brella



Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards