blondinbrella

Alla inlägg den 9 december 2011

Av Brella Islandshäst - 9 december 2011 22:17

Det har blivit tyst ute i hagen nu. Det göres julefint i stallet. 
Med samlade hästkrafter finns inga hinder för att uppnå fullkomlig trygghet.
Det tillhör också att bringa lycka. Här finns gott om torkat gräs.
Inga kusar behöver man stå ut med i hagarna dagarna i ända.

Det är kallt nu.

Hingsten är också lite gladare. Han som uttalade sig i form av "Va´lack jag kommer bli" är just
lugnare nu i juletid. Det är som matte alltid brukar säga bättre en valack i hagen...
....än någon annanstans.

Nu är det dags att lyssna, tiden är inne att gnägga allt åt sidan som
varit och endast vara här och nu i just denna stund.
Det är svalt, tyst, tindrande vitt och fridfullt. Det är stax jul.
Inga lektioner, inget slit, inga hinder i vardagen. 

 Det snöar.

Snön lämnar vita stigar, vita vägar, vita berg.

Det är naturen som sover under sitt vita fridfulla täcke.

Det är tyst.

Det är mörkt och stjärnorna tindrar klara.  Det lyser fröjdefullt i husen. Även i den lilla gula stugan.
Ett ljus för allt de tror på. Ett ljus för dig och ett ljus för mig.




Dessa rader är till min matte som betyder mest för mig, för matte.. jag älskar dig.


Brella

Av Brella Islandshäst - 9 december 2011 20:41

Jag ska hämta färghinkar i bondens förråd. Han måste ju ha någon gul och blå färg efter att ha målat den lilla gula stugan på gården, och någon blå färgrest efter att ha bättrat på en traktor eller liknande.


Därefter ska jag måla hela mig som en gulblå ara. Då kanske jag också kommer med i ST och deras TV-sändning.


Nej jag är inte bitter. Inte ett dugg. Jag är bara avundsjuk. Jag som är så vacker fick inte vara med på ett enda litet hörn ens en gång.


De kan inte motstå mig mer, när de hittar bilder där jag ler!


 


Brella



Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards