blondinbrella

Alla inlägg den 21 december 2011

Av Brella Islandshäst - 21 december 2011 19:52

Nu har den gamle tvåbenta veterinären varit här igen, han som uppnått en högaktningsvärd ålder av...av...tja. Gammal är han i alla fall. Ingen kan säga exakt hur gammal han är, men han betraktas nog som den äldste veterinären i landet.


Så nu sitter sprutan som en smäck - rakt i min ...ånej. Fy på dig. Jag vet nog vad du tänkte. Influensavaccinet tar man minsann inte där.


Enligt rykten har ett fall av misstänkt hästinfluensa uppmärksammats i Njurunda-trakten. Varför jag är glad att matte vaccinerade mig knappt en månad tidigare än vad som hade vartit nödvändigt.


Ser fram emot ett möte med den gamle även nästa år.


Se upp alla ni baciller - mitt vaccin är snabbare än en iller!


Brella

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards