blondinbrella

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Brella Islandshäst - 4 november 2011 21:44

Idag hade husse och matte flyttat hagen till framsidan. Ska bli min vinterhage därhemma sa de. Åh vad fint dom hade gjort. Ska bli mysigt att vara hemma ibland och slippa valackstollen. De är ju så skrytsamma. Tjatar hela tiden om vem som är snabbast och står och mäter sina biceps samt ländceps. Står och frustar och stönar när de lyfter något. Fastän det inte ens är tungt. Det fattas bara att de vill ha en spegel att kolla sig i när de lyfter hötappar.


Enligt olika källor, gör de likadant på gymmet, människohannarna. Frustar alltså för att visa att de minsann lyfter ett höghus. Trots att de har något som heter hantlar och som väger runt 5-7 kilo. Hehe. Jag säger inget - så har jag ingenting sagt.    


Tur att mina ägare skämmer bort mig med en egen fritidshage, så att jag får en någorlunda chans till återhämtning. Det var säkert husses idé, han är så rädd om mig och vill mig det bästa.


När min hjärna vill vila, jag till min andra hage ila!

Brella

Av Brella Islandshäst - 4 november 2011 21:34

Idag hade husse skrivit en dikt till mig:


Som en nattritt i skogen, som en storm på fjället, som ett stilla vatten på öppet hav.

Du öppnar mina sinnen, du låter mig vila bredvid dig i hagen när jag är trött. Jag älskar dig kära Brella!

Oj, vad fint. Man blev lite rörd. Ska vara snäll med husse vid nästa uteritt.


Husse ger bikt, genom vacker dikt!

Brella

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards