blondinbrella

Alla inlägg under november 2011

Av Brella Islandshäst - 1 november 2011 22:31

Hästfinka. Vilket ord. Finka, vad får det dig att tänka på? Just det. Hästtransport låter bättre. Sådär ja, då var vi överens om detta.   


Men så sagolikt dyra de är. Och vad får man för pengarna - vilken klass är det på inredningen egentligen. Det är nämligen mest kala, vita och tråkiga väggar. Möjligtvis finns ett smutsigt fönster på transporten, som med nöd och näppe släpper igenom lite ljus. Varför kan inte transporten se lite trevlig ut invändigt?  Det skulle vara angenämt med lite målade träd och hästar på väggarna. Men ack nej. Inte ens en centimeter dekorationslist finns att beskåda. Hur ser tvåbeningens transport ut? Massor av utrustning, såsom ljudspelare, fina ytor, stjärtvärme, snyggt designade instrumentbrädor och massor av lull-lull. 


Husse har monterat en kamera i transporten eftersom han vill ha kontroll över vad som händer i densamma under resorna. Vad kan egentligen hända i en transport. Kan jag dansa där? Stegra? Backa? Hoppa ut? Nej, minsann! Jag står där vare sig jag har lust med det eller inte. Har kanske fått en liten hötapp att tugga på. Den där kameran har jag lipat åt många gånger men de begriper ju inget i bilen framför.



De säger bara glatt, vid ankomsten till destinationen, att vi har kikat på dig hela vägen Brella och du verkar ha haft det bra där i transporten, gäspat och sträckt på käkarna (jag lipade alltså), jaa du, vad bra det har gått, du verkar tycka att det går bra att åka i transporten (eller hur?!). Men lägg av tänker jag. Herre Jesses vad ni går an!


I vart fall skulle jag önska att transporten gjordes lite trevligare. Den borde vara i klass med mig, det är jag värd. Tänk, när jag kliver ur en transport som skiner av krom, slänger med min ljusa man och graciöst flyttar mina nätta, mjuka ben på den mattbeklädda rampen.......


Jag är alltid mjuk och len, till och med om mina ben!

Brella

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards