blondinbrella

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Brella Islandshäst - 7 oktober 2011 10:48

Hittade ett så snyggt täcke idag. Tänk vad skönt det skulle vara att bära när matte har jobbat så där extra hårt med mig, då är man ju alldeles genomvåt av svett.



  498 kr www.ridmedoss.se  ( ett stort + för att det är en miljövänlig hästbutik )



Av Brella Islandshäst - 7 oktober 2011 09:00

Idag skall jag berätta lite mer om min fjällsemester. En dag, när fjällbjörkens löv var utslagna och bäckarna porlade fridfullt, skickade Reinar Ren röksignaler från Funäsberget, om att vi, jag och Fluga, var inbjudna på skogsröjardisco ā la bergfot. Det lät givetvis spännande tänkte vi, smet ut från hagen och skrittade mot skogen.


Rätt som det var, stod det en lämmel och fräste (för den som missat det, är det ett riktigt lämmelår i år) och han såg riktigt morsk ut, stående på sina bakben och munnen på vid gavel. Jag trodde käkarna på honom skulle gå ur led, du vet, som den där sekvensen i "The Ring" när hon sitter i garderoben.. -"Min  väg, min väg!" fräste den så att saliven stänkte åt alla håll. Jag hoppade över denna lymmel till surkartslämmel och skvätte lite grus på den.   

                                   

Vi kom sedermera fram till Skogsröjet. Oj, vilken tillställning det var där. Bland andra var älgen Skogstokig där. De kallar honom så eftersom han drabbats av en skottskada i skallen och med anledning av den, blir lite vild och galen ibland. Det är han som har inspirerat till låten; "älgarna demonstrerar, älgarna har fått nog....".

                                                 

Hela skogseliten var där och vilket drag det var. Walle Varg körde några sköna moves. Fluga och jag körde våra nya hovessteps och det blev ett jubel bland alla som var där. Det fanns nytorkat myrhö och havreshots samt saltade morötter och äpplen i socker. Vilket trevligt skogsröjardisco.     

                             
Tack för en trevlig kväll, Reinar Ren. Vi var tvungna att dra hemöver vid ett-snåret, husse ropade nämligen som en galning på oss. Han hade sett att vi hade smitit och när vi inte kom hem på ett tag, var han precis på väg att vidta omfattande åtgärder för att lokalisera oss. Vi trippade tillbaka och såg helt oskyldiga ut. Eftersom husse är en riktig vekling, blev han inte förgrymmad, utan enbart lättad över att vi kom tillbaka.

Är nu riktigt trött, kommer därför sova sött.  


Brella

Av Brella Islandshäst - 7 oktober 2011 01:06

Bild från boxen på en tvåbening gnäggelignägg från Brella

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards