blondinbrella

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Brella Islandshäst - 16 oktober 2011 12:25

Varje morgon sjunger jag; "Gomorron, gomorron - hör hästar gnägga högt, gomorron, gomorron i kööööör!" 


Åh, vad kallt och skönt det är och solen strålar som aldrig förr, Nu trivs jag och min härliga vinterpäls är halvlagd. Flygfäna och knotten ligger döda på backen.


Husse skrittade med mig idag utan sadel och med endast grimma. Skönt att slippa bettet ibland. Jag är snäll mot honom och låter honom hållas de få gånger och korta stunder han orkar sig upp på min rygg, den ofärdige stackaren.


Husse håller på att göra en blinkande grimma sa han, Och en sadelblinkers! Tja, det skall bli intressant och se vad det är. Han hittar på de mest fantastiskt tokiga saker denne husse.


När vi kom tillbaka till stallet så fick jag Torr Morotslåda som belöning. Recept på detta är:


Två morötter

1dl havre

1/2 dl müsli

1 näve hö


Skiva morötterna. Börja med att lägga ett lager i botten. Strö på lite havre sedan müsli samt ett lager hö osv. Det är mums för magen. Till detta serveras ett dagsfärskt vatten, helst från egen brunn.


Den envise flugan Tage, ligger äntligen död i min hage!  


Brella

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards