blondinbrella

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Brella Islandshäst - 29 oktober 2011 00:15

I tisdags körde matte hårt med mig under en lektion varpå jag blev oerhört svettig. Av den anledningen fick jag av husse, som alltid är rädd om mig, mitt fina svart/grå svetttäcke på mig innan jag gick ut till hagen. Matte tyckte det var onödigt, jag är ju faktiskt en häst, förlåt islandshäst. Men husse envisades med att jag kunde frysa annars. Fy tusan, jag höll på att svettas ihjäl.


Rätt som det var så kände jag något som drog i mig. Vad var det, tänkte jag. Usch, det visade sig vara en av de där valackerna som bet och drog i täcket. Vilket otyg. Hehe, nu var jag så där fyndig igen.


Jag gnäggade till och grymtade åt honom att genast upphöra med dessa fasoner. Tror att han var tygberoende för han fortsatte med den påföljden att det uppstod ett fult hål i täcket. Då blev jag upprörd och jagade honom genom hagen.

-"Nu ska du få", sade jag. Då fastnade täcket i en gren och lossnade helt. Inte bra. Smutsigt blev det och jag blev inte direkt på bättre humör om man säger så. Jag hann ikapp honom och bet honom i manken. Sedan vaktade jag höet hela natten som straff för att den rackarns valacken inte skull få något. Han såg rätt ynklig ut fram mot morgontimmarna.


Jag blir på dåligt humör, om någon mitt täcke förstör!  


Brella

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards