blondinbrella

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Brella Islandshäst - 17 oktober 2011 21:45

  


Jag måste verkligen fråga varför tvåbeningar går på något de kallar Hemlighuset.

Som ni ser är det någon konstig byggnad där de gömmer något. Tänk att de är så blyga att de måste vistas där när det processade gräset ska ut. Det måste ju vara enklare att ge naturen tillbaka lite här och där istället.Gör som vi hästar, förlåt, islandshästar. Vi brukar ibland ha tävlingar i hagen som heter gissa-vem-som-gjort-vad. Första pris är en skopa havre.  


Gödsla bra i skog och mark,  tallen får då vacker bark!

Brella

Av Brella Islandshäst - 17 oktober 2011 00:15

Idag skall jag berätta lite om min funässemester. Jag har det rätt bra häruppe, liksom matte och husse, som också får riktig semester.


Jag blir väldigt bortskämd faktiskt, min mattes mor och far bor också här i en egen stuga på gården. Varje dag får jag hårdbröd och morötter av  dem. Matte har sagt till sin far att han inte får ge mig så mycket bröd. Han brukar kika upp mot mattes stuga och smyga ut till mig och ge mig en godbit. Sedan när matte är ute på gården kommer han ut igen, och säger: -"Jaa du Brella, nu är det morgon och du ska få din godbit, jaadå det är klart att du ska. Sedär, där har du lite att tugga på." Haha. Då har jag redan fem hårdbrödskivor i magen. Matte anar ingenting. Hon ser ju lite dåligt, stackaren.


En dag var matte lite sur på husse. Jag förstår varför, för när de kom hem från en fisketur och klev ur bilen, stank det. Det var en odör utan dess like. Vare sig förr eller senare kommer jag att komma i kontakt med en sådan fruktansvärd lukt. -"Jag sa ju att det skulle stinka något alldeles fruktansvärt", sa matte. -"Ta ut eländet ur bilen", tillade hon. Husse tog då ut en säck från bilen och ur den lyfte han fram ett älghuvud. Det visade sig att en älg hade blivit slagen av en björn och husse tog rätt på huvudet som han ville skulle få en hedersplats i grillstugan. Matte suckade uppgivet. Tänk att han skall samla på allt möjligt. Är det inte renhorn så är det en överkörd huggorm.  


Matte vill så gärna kinka, när det från ett huvud stinka!   

Brella

Av Brella Islandshäst - 17 oktober 2011 00:00

    Hipp hipp hurra. Idag firar matte och husse sin 24:e bröllopsdag.  GRATTIS från er Brella  



Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards