blondinbrella

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Husses bekännelser, del 16

Av Brella Islandshäst - 17 oktober 2011 00:15

Idag skall jag berätta lite om min funässemester. Jag har det rätt bra häruppe, liksom matte och husse, som också får riktig semester.


Jag blir väldigt bortskämd faktiskt, min mattes mor och far bor också här i en egen stuga på gården. Varje dag får jag hårdbröd och morötter av  dem. Matte har sagt till sin far att han inte får ge mig så mycket bröd. Han brukar kika upp mot mattes stuga och smyga ut till mig och ge mig en godbit. Sedan när matte är ute på gården kommer han ut igen, och säger: -"Jaa du Brella, nu är det morgon och du ska få din godbit, jaadå det är klart att du ska. Sedär, där har du lite att tugga på." Haha. Då har jag redan fem hårdbrödskivor i magen. Matte anar ingenting. Hon ser ju lite dåligt, stackaren.


En dag var matte lite sur på husse. Jag förstår varför, för när de kom hem från en fisketur och klev ur bilen, stank det. Det var en odör utan dess like. Vare sig förr eller senare kommer jag att komma i kontakt med en sådan fruktansvärd lukt. -"Jag sa ju att det skulle stinka något alldeles fruktansvärt", sa matte. -"Ta ut eländet ur bilen", tillade hon. Husse tog då ut en säck från bilen och ur den lyfte han fram ett älghuvud. Det visade sig att en älg hade blivit slagen av en björn och husse tog rätt på huvudet som han ville skulle få en hedersplats i grillstugan. Matte suckade uppgivet. Tänk att han skall samla på allt möjligt. Är det inte renhorn så är det en överkörd huggorm.  


Matte vill så gärna kinka, när det från ett huvud stinka!   

Brella

 
 
Ingen bild

Mjölnir

17 oktober 2011 16:26

Jag vet hur det är med samlare och de tar sån plats överallt jämt!!! :)

Brella Islandshäst

17 oktober 2011 21:28

Det där är nog musik att höra för min mattes öron. ;-)
Kram, Brellis

 
Ingen bild

Elbratou

17 oktober 2011 21:08

Vilken annorlunda blogg det här är :) och det är skoj o följa den !!

Brella Islandshäst

17 oktober 2011 21:29

Oj vad trevligt att höra, tack!
Kram, Brella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brella Islandshäst - 5 september 2012 19:23

Förbaskade hovröta.   På grund av att den förbaskade hovrötan har fått fäste i mina hovar har framhovarna reducerats avsevärt. Men nu har matte bestämt att, om samma väder föreligger till våren, ska jag få stå inne på nätterna. Torrt. Samt, hon k...

Av Brella Islandshäst - 3 september 2012 12:26

Hon blev gammal min meyer-vän Lulu, hela 33 år. Hon somnade in i husses trygga famn, lugnt och stilla.   Grå, grön och lite luggsliten min lilla vän som jag nosade på   åldrad, tufsig och mycket liten temperamentsfull, vänlig, saknar dig ...

Av Brella Islandshäst - 17 mars 2012 09:55

Hej alla hästvänner där ute!   Jag har ju funderat lite på vilka som läser min blogg och jag har en liten fråga. :)   Är det någon av er som tävlar / har tävlat? Lillmatte ska ju tävla med mig nästa helg så jag skulle vilja ha lite tips om ...

Av Brella Islandshäst - 16 mars 2012 16:43


Hur snyggt skulle inte detta schabrak vara på mig? Snacka om Bling-bling!     599 kr - Royal hästsport ...

Av Brella Islandshäst - 15 mars 2012 19:34

Har varit ute och surfat lite. Så jag tänkte ge er lite tips på vart man kan hitta lite tuffa grejor för tuffa pållar och ryttare!                                 Allt är ifrån Hööks        ...

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards