blondinbrella

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Brella Islandshäst - 12 oktober 2011 22:30

Jag läste precis boken "Badskumt" och höll på att sätta vattenhinken i halsen.


Det är många av de tvåbenta varelsernas vardagsprodukter, rengöringsmedel och mjukgörande krämer av alla de slag, som är giftiga. Undrar hur det är med mina egna egentligen. Nylanders hästkräm? Nej, den är nog rätt okej faktiskt.


I vart fall så innehåller exempelvis nagelförlängningspreparaten en massa giftiga kemikalier. Vad onödigt att hålla på med sådant kan man tycka. Och jesses, vad opraktiskt att ha långa naglar i stallet. Bakteriebomb också. Och...ähum, ursäkta. Detta räcker nog. Ni förstår ju ändå vad jag menar.


Hudkrämer innehåller ämnen som inte alls är bra. Och man har gjort undersökningar på personer som utsatts för hudkrämer och funnit en stor mängd olämpliga ämnen i deras blod, som, med mycket stor säkerhet, kopplas till just hudkrämer. Men usch och fy. Stackar dessa små mänskliga avkommor som smörjs in i tid och otid.


För att inte tala om våtservetter. Rena giftbomberna. Stackars barn!     




 

Och hårfärgningsmedlen. De är inte direkt gjorda av naturliga ingredienser som är oskadliga för kroppen. Nej, det är precis tvärtom. Det är inga bra medel alls. Matte har grått hår. Men säg inget. Hon är faktiskt riktigt gråhårig! Husse säger att matte ska sluta färga håret. Matte blir inte alls glad på honom då. Hon säger att det är lätt för honom att säga, som inte har ett enda grått hårstrå på sitt huvud. Husse är bra rolig han. Men jag håller med matte. Jag tycker att hon ska färga håret. Annars kommer hon att se ut att vara husses mormor istället för hans fru. Om någon skulle yppa en sådan sak, ja då får han det besvärligt, stackars husse.

Schampo, innehåller också en del skadliga ämnen. Man kan tvätta håret med ägg och vinäger har jag hört. Husse gör det. Han tycker att det går mycket bra. Det tycker inte matte. Hon anser att det luktar ägg i hela huset när han har tvättat håret. Matte gillar nämligen inte lukten av råa ägg. Och därmed gillar hon inte husse heller, åtminstone inte när han har tvättat håret med råa ägg. Hehe.   


Fabrikanterna går framåt med stora kliv - ibland riskerar de våra liv!

Brella



Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards