blondinbrella

Alla inlägg under oktober 2011

Av Brella Islandshäst - 3 oktober 2011 01:13

Jo, det är en sak jag har funderat över. Jag har sett att ni människor går med extremt fula plastmatkassar när ni handlar. Ni har blivit mer miljövänliga och det är bra, riktigt bra. Men att köpa dyra plast- eller tygkassar som är EXTREMT smaklösa i sin utformning? Vem vill ha en kasse som det står "Willys" på? Det är säkert inte något fel på det namnet, men ärligt talat - vad är det för namn? Om det stått Thor, Brella eller Glöd hade det varit en annan sak...


Men Blondinbrella har gjort det igen!.. Snyggaste kassen på marknaden...


 

Hemsidan har ni på bilden. 35 kr.

Av Brella Islandshäst - 2 oktober 2011 19:03

Döm om min förvåning. Idag blev jag utsläppt i en alldeles ny hage, tillsammans med min vän, Hera. In kommer två halvblodsprinsar inspringande (från en annan hage som någon öppnat). Prinsarna består av flertalet långa ben, energi och päls som glänser - en brun och en fux.


Matte, har sagt att jag måste stå i en egen hage under min vän Dinas tillfrisknande, med enbart ögonkontakt med andra hästar. Detta för att matte inte ville riskera skador genom att låta mig gå med andra hästar under den korta tid det kommer att ta fram till dess att jag åter kan gå med Dina igen. Matte är mycket rädd om mig. Nästan på gränsen till att det blir lite pjåskigt faktiskt. Men nu har hon alltså tänkt om. Tänk om hon inte är lika rädd om mig längre?!


I vart fall, nu är vi en hel flock hästar igen. Och två busiga tvååriga grabbar. Hera och jag gör vårt bästa för att visa var höladan ska stå. Pojkarna är dock så pass klyftiga att de förstår sig på rangordning och annat av vikt. Vi ston behöver bara vända baken till så flyttar de sig och taggar ned lite. Tuggar och visar underkastelse. Men så är vi ju äldre och förståndigare också och de gör rätt som anpassar sig efter oss.


Nu är jag trött efter en händelserik dag. Först uteritt i skogen med matte och hennes kompis samt min kompis Hera. Därefter bus med grabbarna i hagen. Vi har sprungit än hit och än dit, fram och tillbaka, upp och ned. Det tär på krafterna. Och så tappade jag givetvis en sko så att matte måste slå på en annan, gammal sparad, sko. Jag får nog göra det där skoinköpet snart ändå. Kanske köper något med lite blingbling på.


Matte ser i alla fall så där oförskämt nöjd ut, som om hon tänker "vad var det jag sade" om både det där med skon som hon klarade att slå på och det där med att det gick bra i hagen idag tillsammans med busgrabbarna.


Godnatt och - tappad sko blir mat åt ko!


Brella




Av Brella Islandshäst - 2 oktober 2011 11:36

Gnäggelignägg på er" horsefriends". Idag skall jag få hovikyr, vilket innebär att min husse masserar hovranden och mina vackra ben, samt som avslutning lägger lite snygg hovglans på hovarna, Oj vad man känner sig ompysslad och vacker efteråt. Det är så mysigt och mina hagkamrater blir en aning avundsjuka på mig. "Jaså, det är till att smöra för husse", får man höra efteråt. Min reflektion är att han gör det frivilligt. Han förkunnade för mig en gång: "Hörru brallis brellis. Du som är så snäll och ställer upp för oss i ur och skur,självklart skall du också ha omvårdnad med massage och hovikyr.Tala om för dina hagkamrater att dom också har rätt till detta enligt hippologiavtalet kapitel 7, §9 , stycke 2. Jag har nu läst detta. Alla fina hästar därute - tala om för era hussar och mattar att man skall ta hand om sin häst både före, och FRAMFÖRALLT efter ritt,ställ inte in oss  direkt i boxen eller hagen.Vi behöver också stretching, rengöring och foder efter arbete,samt lite hästspa ibland. Oj vad vi uppskattar detta.    Det är nämligen väsentligt roligare att arbeta för er hussar och mattar när ni visar er kärlek till oss.


Hej o hå, sa min nyverkade tå.

Av Brella Islandshäst - 1 oktober 2011 21:58

Hej, nu är jag här igen. Det har varit väldigt mycket att stå i. Jo, lillmatte skulle ha något som kallas dop för sitt lilla människobarn. De håller till i ett väldigt högt hus som de kallar kyrkan. Jag fick kika in genom kyrkfönstret, och döm om min förvåning när de doppade Wilgot i en vattenhink. Det hade jag ju kunnat ordna själv, på närmare håll. I boxen har jag själv en näst intill identisk vattenhink. Men nu förstår jag, att jag har  missuppfattat ordet "dop". Det är givetvis ett "dopp" de firar. Gnägg,gnägg!


Godnatt, från lilla hagen, jag sover på magen.

Presentation


Hej! Det är jag som är Brella! (kallas även Brellzor) Och här bloggar jag om mitt liv och min familj:)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Islandshästen kallas även:
 Vikingarnas häst
 Vulkanernas häst
 Andarnas häst
 Gudarnas häst
 Frimurarnas häst
 Isfolkets häst

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards